Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Ny dag, nytt år, nya möjligheter

Kategori: Efterlevande










Det blev inget besök vid graven igår. Jag träffade Mamma. Vi promenerade ner till stan i det härliga höstvädret. Vi tog en fika och bara umgicks. Det var väldigt skönt.

Jag ville inte åka till graven. Jag ska göra det när jag känner för det. Det kändes för sorgligt att åka dit igår.
Måste säga att dagarna innan årsdagen var värre än själva dagen i sig.

Har en läsare som har sin första årsdag i dag. Den är inte lätt.
Vill skicka en massa kramar till dig idag!

Kommentarer

  • Frida säger:

    Så lite. Jag inser ju att det inte blir lättare med tiden, hur många år det än går så kommer man aldrig över sorgen, det blir nog bara svårare. Allt han missar i våra liv ,vi som är anhöriga.



    Jag hittade faktiskt hit genom deras sida.

    Beställde boken du rekomenderade med en gång jag såg den, finns för lite såna böcker.



    Jo, jag undrar lite över symbolen för suicidprevention och till minne av de som vi förlorat, hur har du/ni tänkt med den?



    Kram Frida

    2009-10-22 | 20:51:58
    Bloggadress: http://livetenligtfridae.blogg.se/
  • Ludmilla säger:

    Ja, det är inte alltid man orkar gå till graven. Man ska inte skuldbelägga sig för det heller. Personen som dött behöver ju inte bara "finnas" just vid graven. Minnet och saknaden fyller ju ut allt tomrum runt om en.



    kram!

    2009-10-25 | 13:41:19
    Bloggadress: http://ludmilla.se

Kommentera inlägget här: