Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

5 år

Kategori: Efterlevande

Idag är det 5 år sedan Pappa lämnade oss.
Jag vill bara hedra hans minne genom att skriva på bloggen.
Det känns lite extra idag.
Så är det.
Det går verkligen så mycket bättre att leva med förlusten nu när tiden har gått.
Sakna och önska att han vore här frisk och glad kommer jag alltid att göra.
Men idag känner jag av det på ett sätt som jag inte gör de övriga 364 dagarna.
Det bara är så och jag tänker att det FÅR vara så.
...
För 5 år sedan upplevde jag den värsta dagen i mitt liv.
Och än har jag inte upplevt något värre.
Jag hoppas att jag aldrig kommer behöva göra det heller.
...
Jag är tacksam för det du gett mig.
Jag vet att vissa av mina positiva egenskaper har jag fått från dig.
Jag väljer att fokusera på det.
Det positiva vi haft.
Allt roligt vi gjort.
Idag kan jag sitta och berätta om roliga skämt som du berättade och då blir jag varm i hjärtat.
Innan högg det bara i bröstet när jag talade om dig.
Likt något gick sönder på min insida.
Jag är tacksam för att jag är där jag är idag.
Jag är tacksam för att jag fick ha dig i 25 år i alla fall.
Jag är tacksam för att jag har resten av min fina familj kvar.
Jag vet att vi kommer ses igen!
Vi älskar dig!

Kommentarer

  • Sandra Törn säger:

    Skickar en värmande tanke till din pappa!



    SV: Tack så mycket! Du har helt rätt. Varken psykisk ohälsa eller cancer är något som man väljer. Men tyvärr är det fortfarande så tabubelagt att vara psyiskt sjuk. Det är fruktansvärt tycker jag, det är därför jag bloggar mycket om det. Jag vill att folk ska börja öppna ögonen för hur världen verkligen ser ut. Dags att börja se alla sin individer och inte utifrån diagnoser. :)

    2010-10-21 | 14:40:55
    Bloggadress: http://sandratorn.se
  • cecilia säger:

    Hej Anna,



    Varm kram till Dig. Jag känner oxå att vi möts igen, jag möter min bror när jag dör. Våra själar möts!

    2010-11-02 | 17:46:35
    Bloggadress: http://www.vsmis.dinstudio.se

Kommentera inlägget här: