Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

I mina drömmar

Kategori: Allmänt

Vaknade i morse av att jag andades häftigt, nästan skakade. Jag hade en dröm, jag drömde om pappa. Vi hade ett långt samtal. Vi talade om att han skulle sälja huset, mitt barndomshem. Under vårt samtal kastade jag mig i hans famn. Jag kramade honom, länge och hårt, tittade på honom och sa " Jag är så glad att jag fick behålla dig". I samma stund vaknade jag. I drömmen hade han överlevt. Jag hade kvar min far. I några millisekunder trodde jag att det var sant, att min pappa levde. Tänk på det, du som funderar på att ta ditt liv. 7 år senare finns det fortfarande en liten flicka inom mig som gråter efter sin pappa. Jag lever med en ständig saknad, även om jag tagit mig igenom sorgen. Jag vet han hade kunnat ha ett lyckligt liv, på andra sidan om depressionen. På samma sätt kommer du att få det - så lämna inte någon du älskar... Du flyttar bara smärtan vidare på någon annan.

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Din dröm påminner mig om min, jag drömde för länge sen, om min pappa! Fortsätt att skriv! Mvh Alexandra

    Svar: Tack för din fina kommentar <3 Jag försökte svara dig på din blogg men det gick ej. Jag kommer att fortsätta skriva. Jag fokuserar just nu på några suicidnära personer så bloggen kommer lite efter. Men jag kommer att skriva mer.
    Dottern

    2012-08-21 | 20:30:29
    Bloggadress: http://www.alexandralundsten.blogspot.se
  • Bintou Secka säger:

    Hej! Jag har en anti mobbning anti självmord grupp i Stockholm som ska snart turnera i skolor och prata om depression, självmord, kränkning m.m och jag tyckte att du skulle kanske också vilja vara med eller hjälpa till?!

    Svar: Hej har missat denna kommentar men skulle jättegärna vilja vara med i liknande projekt framöver. Kontakta mig gärna igen om det blir aktuellt.
    Dottern

    2014-03-16 | 14:17:29
    Bloggadress: http://takechargeweb.wix.com%20/takechargekids
  • birgitta johansson säger:

    smärtan går nog aldrig över även om vi lever vidare,är fortfarande arg över att mina barn inte har sin pappa kvar o barnbarnens farfar morfar är borta för alltid Birgitta

    2014-10-11 | 00:23:02

Kommentera inlägget här: