Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Stoppa självmordsfrämjande sidor

Kategori: Vad är på gång?

 

Det har startats en insamling för att genom lagstiftning förbjuda självmordssajter.
Jag har inte statistik på hur många som faktiskt begår självmord på grund av dess sidor.
Men det står ju helt klart att de ska bort.
Vidare är det uppenbart att en person som befinner sig i sitt djupast mörker och som tappat allt hopp om framtiden inte ska behöva komma i kontakt med dessa sidor.
Enligt min mening är det fullständigt vanvett att de inte redan förbjudits.
Jag vet att det råder yttrandefrihet i vårt land.
Men är inte dödshjälp tillåtet så kan det inte i min värld vara det att uppmuntra andra att ta sitt liv.

Kommentarer

  • Peter D säger:

    Hej!

    Hoppas på stöd och spridning för varje kommande söndag :) 1500marschaller.se

    <3 peter

    2010-11-22 | 02:02:15
    Bloggadress: http://www.1500marschaller.se
  • Ellie säger:

    Hej!

    Jag ville bara säga att du skriver en väldigt bra (och väldigt viktig) blogg. Jag har själv diagnosen bipolär och kämpar med det varje dag och när det är som mörkast så känns det bättre när man läser din blogg.



    Sluta aldrig skriva om det här!

    /Ellie

    2010-11-25 | 23:30:44
    Bloggadress: http://tower.blogg.se/

Kommentera inlägget här: