Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Ont i hjärtat

Kategori: Sorgen

I dag på jobbet kom det in en man som frågade efter sorgslips.
Han såg inte så ledsen ut.
Men bakom honom stod en kvinna.
Jag såg ett töcken av sorg kring henne.
Jag såg att hon led.
Det gjorde så ont i hjärtat på mig.
Jag led med henne och tänkte samtidigt "måtte jag aldrig uppleva det igen".
...
Det är livets gång i somliga fall...men ändå alltid så olidligt.

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Kunde inte sagt det bättre själv. Man "tror" att man ler, man fejkar sin dag just för att skona andra från sitt lidande men som man också kan säga "Ögonen är själens spegel" Man misslyckas.



    Varför ska man misslyckas? varför har sorg blivit något fult? något man helst inte ska visa öppet och i så fall bara under en kort tid?



    Jag minns när jag växte upp på 70-talet, då bar alla sorgband en lång tid. Varför försvann det? Det var ju en "strålande" idé att för omgivningen visa att man är mycket skör.

    2010-08-18 | 17:57:03

Kommentera inlägget här: