Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Eldsjälar som tröttnat

Kategori: Hopp









Många med mig som är efterlevande har tröttnat på att det inte går tillräckligt snabbt med utvecklingen av arbetet för suicidprevention. Jag startade bloggen. I såväl informativt som preventivt syfte. Min vision är att ingen ska behöva må så dåligt och känna sig så ensam att personen känner att det enda alternativ som kvarstår är att ta sitt liv.

Den som tar sitt liv tar inte bara sitt eget utan tar även det liv alla som älskar denne lever. För det blir aldrig sig likt. Livet kommer aldrig bli riktigt lika bra som det en gång var...för att en älskad fattas.

Två systrar som bloggar om sina förluster av deras älskade bröder har nu tagit ett beundrandsvärt steg. De vill kämpa mot suicid och stötta efterlevande. Av denna anledning har de startat denna sida och bjudit in mig att deltaga i arbetet. Det vill jag absolut göra. Projektet har fått namnet " Vi som mist någon i suicid", hemsida http://vsmis.dinstudio.se/.

Så här beskrives sidan:


"Här på hemsidan vill vi hjälpa Dig och andra som förlorat en älskad medmänniska i suicid.  Den hjälp vi själv önskat att vi fått.

- Jag vill lära dig om psykisk livräddning. Den kunskap jag själv önskat att någon lärt mig, INNAN min bror dog. C.

- Jag har letat efter stöd till oss som förlorat ett syskon, en pojkvän, en förälder men mest hittat stöd till föräldrar som förlorat sitt barn i suicid. HÄR finns den hjälp jag letade efter. C.

- Du är inte ensam. H"



Jag ska kämpa i tid och evighet för min vision. Jag är väldigt glad att det är många med mig.


Kommentarer

  • syster säger:

    Tack för ditt värmande inlägg!!!



    KRAMAR från en syster som kämpar på.

    2009-09-08 | 20:33:07
    Bloggadress: http://alskadsaknad.blogspot.com
  • storasyster säger:

    Hej!

    Vad roligt att du vill vara med! Jag har mailat dig om info för att nå hemsidan.



    Jag har av olika anledningar bytt bloggadress.



    Kram!

    2009-09-08 | 22:29:53
    Bloggadress: http://www.brorihimlen.blogspot.com

Kommentera inlägget här: