Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

I morgon

Kategori: Sorgen





I morgon är det 4 år sedan jag förlorade min Pappa.

Det är jobbigt. Många minnen.
Vill bara att det ska bli den 22 oktober. Irrationellet. Det är bara en dag som alla andra. Jag vet att det är det. Men det hjälper inte.

Det är jobbigt. Jag sover sämre. Känner mig nedstämd.
Tänker jättemycket på honom och det som vi gått igenom sedan den dagen.
Det är tungt.

Har planer på att åka till graven i morgon. Jag vet inte om jag orkar.
Många känslor i min kropp just nu. De är svåra att hantera.

En väldigt jobbig dag, Den 21 oktober kommer alltid vara dagen då DET hände.
Det jag önskar av hela mitt inre...av hela mitt jag...inte hade hänt....men jag kan aldrig ändra det som hänt.

Kommentarer

  • karibien säger:

    Tänker på dig en dag som denna. Årsdagar, födelsedagar och alla dagar man borde firat är så himla jobbiga.



    För mig brukar det funka bäst att möta smärtan, gråta och förbanna. Annars ligger den som en blyklump i magen och tränger till slut fram i dagarna som kommer.



    Kanske finns det någon med en stöttande axel som kan följa med till graven? Kanske ska du gå dit några dagar senare? Hur har du gjort tidigare?



    Sköt om dig, sov, vila, så orkar du med både känslorna och vardagen



    /k

    2009-10-20 | 22:06:50
    Bloggadress: http://karibien.typepad.com
  • Cissy säger:

    Jag tänker på dig. Kramar

    2009-10-21 | 08:03:53
    Bloggadress: http://flumflummedcisseliciss.blogg.se/

Kommentera inlägget här: