Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Julen är snart här...vare sig man vill eller inte

Kategori: Sorgen

.
.
.
.
.
Nu närmar sig julen. Jag undrar hur ni känner.
.
Jag känner mig stark årret runt nu med undantag för årsdagen och Pappas födelsedag.
Julen är faktiskt det som känns värst. Det är en sådan stark familjehögtid. Det känns väldigt jobbigt att den 24e kommer.
.
Skall jag vara helt ärlig vill jag bara att det ska vara den 1e så jag slipper jul och nyår.
.
.
.
Hur känner ni?

Kommentarer

  • Leena säger:

    Känner som du...vill slippa hela julen.

    Min son åker till mormor och fira jul.

    Och därför kan verkligen känna att jag kan strunta i allt som har med jul och göra.

    Förra året försökte jag orka för hans skull, han saknar ju också...lillasystern finns inte!!



    Och orkar inte med min sambos barn och skrikande ouppfostrade barnbarn...som gör vad dom vill och ingen säger till!

    Jag vill ha lugn och ro...



    Vill helst jobba, men fick endast Annandagen.

    Och efter julen åker vi till min mamma också, där kan jag slappna av och bara vara.

    2009-12-19 | 13:37:53
    Bloggadress: http://marja-lee.blogspot.com
  • syster säger:

    Ja det gör rätt ont i magen nu när julen närmar sig. Samtidigt börjar jag sakta få rutin på jul utan lillebror. Men ångesten laddar upp, det känner jag...



    KRAMAR

    2009-12-19 | 14:55:24

Kommentera inlägget här: