Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

När det är som mörkast..

Kategori: Hopp

...kan det inte blir mörkare.
Det kan bara bli bättre.
Det är alltid som mörkast innan soluppgången...och vetskapen om att ljuset kommer tillbaka är det som gör att man härdar ut i mörkret.

Kommentarer

  • storasyster säger:

    Jo...jag har dock en del svåra tankar om just det där med ljuset. En tid innan min bror dog sa han till mig att jag snart inte skulle ha någon bror mer. Att han inte orkade kämpa emot längre. Han skulle gå mot ljuset. Jag vart oerhört rädd. Kunde inte riktigt just då ta in vad han sa. Att jag inte kunde rädda honom då/få honom att känna lite hopp har jag känt/känner enorm skuld i....jag kämpade länge med min bror. Vi kämpade med honom. I hans kaos o dåliga mående.



    Samtidigt tänker jag att han är i ljuset nu....

    2009-08-29 | 18:21:29
    Bloggadress: http://www.evig-saknad.blogspot.com

Kommentera inlägget här: