Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Minnen

Kategori: Sorgen




Var på 25-års fest igår. Födelsedagsbarnets Pappa höll ett tal till sin dotter. Blev väldigt berörd.

 Kom att tänka på min egna 25-års dag då min Pappa höll ett tal till mig. Det var den sista av mina födelsedagar som han närvarade. 

Det känns väldigt tungt att han inte kommer närvara på några fler. Ännu värre att hur jag än tänker kan jag inte minnas vad han sa i talet till mig...det är helt borta.

Alltid när jag blir som mest ledsen och uppgiven brukar jag fokusera på allt jag faktiskt har här och nu. 
Min underbara Mamma, mina bröder, mina fantastiska vänner och alla andra som älskar mig. 
Det ger mig energi att orka när det känns som mörkast. 

Det ger mig styrka...och hopp. 

Kommentarer

  • syster säger:

    Sänder dig en styrkekram.



    Minnen kan vara så fina och samtidigt göra så ont.

    2009-08-23 | 10:02:15

Kommentera inlägget här: