Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Det gav mig hopp

Kategori: Hopp

 

 

Läste GP nu på morgonen. Jag upptäckte en annons som gjorde mig väldigt glad.

Det var en annons om suicidprevention från WNS. Det är första gången jag stöter på en annons eller information kring suicidprevention utan att jag själv sökt upp den.

Det gav mig hopp. Det händer något. Vi går framåt.

 

Om WNS - Västsvenska Nätverket för Suicidprevention

Nätverket är en religiöst och politiskt obunden ideell förening, ledande i Väst inom Suicidprevention. Utan eget vinstsyfte säljer vi utbildningar/föreläsningar och suicidpreventiva insatser och driver olika projekt till och för kommuner, stadsdelar, landstingsdrivna enheter, kyrkan och privata företag, studieförbund m fl. Vi är ett utav sex fristående regionala nätverk samordnade av Nationella Suicidpreventiva Centret, NASP, baserat vid Karolinska Institutet i Stockholm. Med de prioriterade verksamhetsområdena Västra Götaland och Halland kan vi bidra till att öka kunskap om och intresse för att förebygga suicid, suicidförsök och förhållanden som kan leda till sådana handlingar. I nätverkets styrelse finns bland annat representanter från SPES (Riksförbund för SuicidPrevention och Efterlevandes Stöd), Psykiatrin, Folkhälsan, kyrkan och skolhälsovården.

Stöd WNS arbete på plusgirot: 221197-7

 

Hemsida: www.suicidprev.com

Kommentarer

  • Ludmilla Rosengren säger:

    Vi kan ju bara hoppas att det händer något snart...

    2009-08-23 | 20:14:17
    Bloggadress: http://ludmilla.se

Kommentera inlägget här: