Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Den dagen som borde komma varje dag

Kategori: Allmänt

...
I den djupaste sorgen väntar man på dagen då det inte gör så vansinnigt ont.
Den dagen man inte känner sig så fruktansvärt svag.
En dag som känns okej.
En dag då det går att skratta.
De dagarna kommer allt för sällan i början.
Dagen då man känner sig stark och mår bra.
Flera sådana dagar kommer tätare ju längre tiden går.
I dag är de bra dagarna flest och de smärtsamma ett undantag.
...
Det gäller att samla på sig energi de bra dagarna för att orka med de tunga.
...
Massa kramar!

Kommentarer

  • cecilia säger:

    Hej,



    min bror lyssnade på Kenta, texterna...jag tror han kände igen sig. Först efter Johans död har JAG lyssnat på Kentas texter. Nu förstår jag. Det finns så mkt jag ångrar, varför satte jag mig inte ner o lyssnade tillsammans med bror, då?? Ah, det gör så ont i hjärtat. Så mycket jag skulle ha velat göra MER. Om du förstår hur jag menar...tagit vara på stunden MER. Det går ju aldrig att göra om. Det gör så ont.



    Kram Cecilia

    2010-03-27 | 11:06:07
    Bloggadress: http://www.brorihimlen.blogspot.com
  • Babyborderline säger:

    Å jag längtar tills de bra dagarna fler än de dåliga, tills man bryr sig om att solen värmer och att räkningarna är betalbara.



    Och jag samlar, jag hoppas, jag längtar.



    Och det glädjer mig uppriktigt att se att någon annan har nått dit, in i mål, tillbaka till ett drägligt liv. Det inspirerar! Tack för att du delar med dig av möjligheterna och visar att det GÅR att nå ända fram.



    Varma kramar,



    BabyB

    2010-03-27 | 18:52:17
    Bloggadress: http://babyborderline.wordpress.com

Kommentera inlägget här: