Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Solen kommer lysa på dig igen ☀️

Kategori: Hopp

Efter 2 år av den svåraste sorg, ja faktiskt på många sätt svårare än när jag förlorade pappa i suicid, oerhörd ångest och helt utan framtidshopp sitter jag här. Jag överlevde även detta.

Solen värmer mitt ansikte, lillasyster sover i sin vagn och kaffet smakar ljuvligt. Jag kan känna lycka igen. Kan känna mening igen. Kan känna mig förväntansfull inför framtiden. Något jag aldrig kunde tro för 2-3 år sedan.

Jag vill att alla ni som sitter med svår ångest just nu, som är deprimerade, som inte ser någon mening med livet skall veta att det kommer bli bättre. Jag vet att det inte känns så just nu, men jag lovar. Har jag kunnat ta mig ur det bottenlösa hål jag befann mig i under så lång tid efter min dotters död så kan du. Jag lovar! Tappa inte hoppet. Sök hjälp, ta hjälp och berätta för alla som älskar dig hur du mår. Sträck ut din hand och ta emot den som sträcks mot dig.

Kärlek! ❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: