Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Läste mina egna ord

Kategori: Hopp

I det senast inlägget här på bloggen skrev jag om Emma Igelström som medverkade i tv3:s serie Det blir bättre. Jag var inne på hennes blogg och läste idag och hon skrev några rader som jag bara måste dela med er.

"Alla ni som skriver och berättar hur mycket ni känner igen er själva i min historia men ännu inte vågat be om hjälp, GÖR DET! Det är inte farligt. Tvärtom. Det är skönt när någon tar handen och hjälper en in på rätt väg. Det är inget misslyckande, det krävs mod att våga lämna över. Hur mycket jag än skulle vilja hjälpa var och en av er är jag oförmögen. Jag är ingen läkare, ingen terapeut. Det enda jag kan göra för att hjälpa är att berätta min historia. Genom den hoppas jag att fler vågar välja livet!"

Att må dåligt är inget tecken på svaghet - det är ett tecken på att du tvingats vara för stark FÖR länge. Det finns fler människor än du tror runt omkring dig som älskar just dig och vill finnas för dig. Men för att de skall kunna det krävs det att du talar om hur det faktiskt är.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: