Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Tidigare inlägg om media och suicid

Kategori: Allmänt

För ett tag sedan fick jag en förfrågan om att skriva lite kring media och suicid.
Jag har tidigare skrivit en del inlägg i ämnet.
Nedan finner ni några av dem.
Klicka på på någon av länkarna nedan för att komma till inläggen.

Kommentarer

  • Hallbergs dotter säger:

    Hej fina du! Hittade din blogg efter att ha sökt runt lite på Google. Det är nämligen så att jag just nu håller på att skriva en bok om hur det är att förlora en pappa i självmord (har själv varit med om precis samma sak) Jag kommer att bygga boken på intervjuer med just de i vår situation - de som är dotter till en pappa som valde bort sitt liv. Om du är intresserad och vill veta mer får du gärna höra av dig till mig på min e-postadress, så kan jag berätta mer om vad projektet går ut på. I övrigt sänder jag dig många styrkekramar, [email protected]

    2010-11-04 | 21:40:37
  • carola säger:

    hittat hit via en slump.

    en sida som verkligen behövs.



    Ska kika igenom om jag hittar något som hjälper mig i min kamp.

    2010-11-09 | 13:55:51
    Bloggadress: http://mammacarola.blogg.se/
  • carola säger:

    Jag hade turen att slippa förlora någon.

    Fann min dotter efter en överdos tabletter för 3 år sen, vi står fortfarande på ruta 1 när det gäller hjälp.



    För 4 v sedan kollapsade jag själv, orkade inte mer.

    Satt mig i bilen med tabletterna i fickan och drog.

    Lämnade hemmet,mannen och 3 små barn.



    Nu sitter jag här och fått diagnoserna bipolär 1 och adhd,över 30 år av mitt liv har jag mått dåligt.

    De senaste veckorna har jag bara velat dö, mörka tankar och känslor.



    Oron för dottern kommer alltid finnas där, fick aldrig prata om det när det hände. Ingen som frågade.

    kram

    2010-11-10 | 08:25:40
    Bloggadress: http://mammacarola.blogg.se/
  • Lilla jag säger:

    Hej!

    Tack för denna otroligt bra bloggen. Jag skulle så gärna vilja komma i kontakt med dig för att hjälpa en anhörig till mig, om du vill Snälla, hör av dig till mig. [email protected]

    2010-11-19 | 12:51:22

Kommentera inlägget här: