Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Alvedon och självmord

Kategori: Allmänt

Det visar sig nu att självmordsförsök bland unga kvinnor ökat i och med att apotekets monopol upphört.
Ny artikelserie startas i Svenska Dagbladet med anledning av att många unga tjejer försöker ta sitt liv med receptfria preparat.
"...det (Monopolets upphörande) utsätter också unga kvinnor i självmordstankar för stora risker. En artikelserie i Svenska Dagbladet med start på måndagen kartlägger den nya självmordsdrogen - vanliga värktabletter med det aktiva ämnet paracetamol. Till exempel Alvedon."

Kommentarer

  • argsintamy säger:

    är inte så jätteinsatt i hela debatten.

    kan förstå att man vill försöka göra det svårare att sälja vanliga värktabletter. men jag tycker frågan varför så många fler vill ta självmord är väldigt viktig.

    inte det lättaste kan jag förstå men det är ju verkligen ett problem.

    2010-12-30 | 12:58:11
    Bloggadress: http://argsintamy.blogg.se/
  • argsintamy säger:

    tycker det är viktig blogg du har glömde jag skriva!

    2010-12-30 | 12:58:50
    Bloggadress: http://argsintamy.blogg.se/
  • Katie Grün säger:

    Hej!

    Jag har låst min blogg; tillbakatilllivet.bloggplatsen.se

    Om du vill fortsätta följa den lämna ett avtryck genom kommentar i min öppna blogg, som handlar om livet utanför sjukdomarna!



    Lämna din e-mail adress på katiegrun.bloggplatsen.se (kommentaren kommer aldrig att publiceras) så får du lösenordet av mig. (jag sänder detta meddelande till alla som följer ev. följt och kommenterat min blogg.

    Kramiz, Katie

    2011-01-27 | 23:28:08
    Bloggadress: http://katiegrun.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här: