Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Människor som vill finnas för andra

Kategori: Vart finns hjälp?

.
.
.
Fascineras och gläds av människor som vill finnas för andra.
Dessa människor är osjälviska och kämpar för att de vill hjälpa.
...
Länken nedan är till en kille som förlorat sin flickvän i suicid och som vill arbeta aktivt för att informera och hjälpa samt emot självmordssidor.
Titta här.
Ett otroligt jobb han har gjort.
...
Denna tjejen förlorade sin partner i en plötslig hjärtattack.
Hon skriver om sin upplevda ensamhet för att de som får uppleva det samma inte ska behöva känna sig ensamma som hon gjorde.
Ni hittar hennes välarbetade sida här.
.

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Jag har i nästan hela mitt yrkesverksamma liv arbeta med människor som "dör naturligt" Alltid en sorg även om den är förväntad.



    I mitt privatliv kom jag i "kontakt" med suicid för första gången för 10 år sedan. Så fruktansvärt. Det enda jag kunde göra då var att kramas. Hade inga ord men vek ej heller undan utan fanns där med min famn. Nu har det drabbat mig i familjen och det är en katastrof, en stor jävla katastrof. Sorgen och framförallt smärtan verkar inte ha något slut. En fruktansvärd bomb slog ner och lämnade en stor blödande krater efter sig, så vill jag beskriva det.



    Fortfarande efter ett halvår sitter jag stundom och vaggar fram å tillbaka med tårarna strömmande och frågar mig varför hon gjorde detta?. Det är så svårt och obegrpligt. Visst anstränger man sig och gör "roliga" saker men såret som skaver och blöder finns där och man faller när man minst anar. Hoppas kanske en dag få styrkan att hjälpa andra i samma situation. Finnas som en famn och ett stöd för en sådan här död, ja, då ska man ha stöd. Mycke stöd. Man ska inte ha vänner som flyr (tvyärr har så många lyst med sin frånvaro) Jag hoppas det ska finnas ett nätverk för alla som drabbas för hur det än är så händer det...om och om igen :`-(

    2010-09-04 | 23:32:09
  • Katie säger:

    Hej!

    Tack för din kommentar på min blogg <3

    Jag är med i ett samarbete på hemsidan som killen ovan du nämnt. Vi är många som lever och levt med allvarliga självmordstankar.

    Kanske du funnit min blogg via hemsidan?

    Kram, Katie

    2010-10-23 | 14:14:14
    Bloggadress: http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: