Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Konsekvenserna för efterlevande

Kategori: Efterlevande








Konsekvenserna efter att någon tar sitt liv är så ofantligt stora, svåra, omfattande, fruktansvärda, plågsamma och spridda på så många människor att det är obeskrivligt. Jag är helt övertygad om att den som tar sitt liv inte är medveten om vidden av den effekt dennes handlande får. Att denne lever i en villfarelse. Men det gör inte den skada som blir följden mindre. Så otroligt många liv slås i spillror när en person avslutar sitt.


En varm kram till er som kämpar just nu

Kommentarer

  • syster säger:

    TA MIN HAND - SÅ KÄMPAR VI TILSAMMANS

    2009-09-30 | 17:46:52
    Bloggadress: http://alskadsaknad.blogspot.com
  • Eva-Lotta säger:

    Hej, jag vill bara säga att du gör en otroligt bra blogg som jag följer. Du skriver sakligt, närvarande och personligt om ett svårt ämne. Min son tog livet av sig i somras. Att följa alla er andra anhöriga i era bloggar har blivit till en dela av min vardag.

    Stor kram från Eva-Lotta

    2009-10-02 | 08:45:34
  • Ludmilla säger:

    Jag tror att det är här vi kan påverka mest.

    Genom att berätta våra historier kan vi få andra att förstå hur det är att bli kvar.

    Man kan inte bara trycka på deleteknappen och tro att alla andra glömmer...

    2009-10-06 | 19:38:03
    Bloggadress: http://ludmilla.se

Kommentera inlägget här: