Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Syftet

Kategori: Allmänt

Tanken med denna blogg är att den ska informera
och jag berättar min historia i hopp om att det ska hjälpa någon annan.
Vidare att den som mår dåligt ska hitta rätt hjälp.
Jag vill ingjuta hopp i den person som förlorat sitt eget.
Viktigt för mig är att ingen ska behöva känna sig ensam med sina känslor
eller behöva fundera på om de känslor man bär på är normala eller det tillstånd man befinner sig i är statiskt.
...
Jag vill av denna anledning tacka dig Ulrika för din kommentar.
Kommentarer som dina får det jag gör att kännas väldigt meningsfullt.
Tack och en stor kram till dig i denna svåra tid.
Är det något du undrar över kan du bara kommentera så svarar jag gärna.
Ingen kommentar som inte önskas publiceras kommer inte heller att godkännas av mig.
...

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Hej!!



    Jag är en tjej som går i 9:an och jag ska göra ett arbete om depression. Jag ska ha med några intervjuver och jag tänkte att jag kanske hade fått ställa dig några frågor, om det är okej.

    Jag har själv mist min bror i självmord och mår dåligt, men jag vill lyfta fram det här ämnet och därför betyder det här arbetet mycket för mig!



    Hör gärna av dig via mail om du är intresserad!



    Din blogg är förresten jättebra, man vet att man inte är ensam när man läser dina rader. Tack för det!



    Stora kram / Hanna

    2010-05-10 | 19:56:48
    Bloggadress: http://nogg.se/hannastankar
  • Ingrid säger:

    För mig får bloggen sitt syfte; den hjälper...

    Tack!

    2010-08-03 | 22:39:11

Kommentera inlägget här: