Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

I mina drömmar

Kategori: Efterlevande






Efter att ha hittat ett fotoalbum igår som jag inte tittat i på ett par år drömde jag om Pappa i natt. Jag drömmer väldigt sällan om honom. Men när jag gör det känns det väldigt skönt. Jag drömde om min barndom, när han var frisk och glad. Innan han fick diskbrocket och den fruktansvärda smärtan.

När jag drömde om honom är det precis som det var när vi var små. Det är glada drömmar.


Drömmer ni mycket om er älskade?


Kommentarer

  • Helene säger:

    I början drömed jag bara om min lillebror som död. Så som han såg ut när vi såg honom i kapellet samma dag som han dog. Det gjorde så ont.

    Ett långt tag drömde jag inte om honom alls. Det kändes konstigt och jag var rädd att han lämnat mina drömmar föralltid.

    Men nu dyker han upp lite ibland, några gånger om året så där. I drömmarna är vi både barn och vuxna på samma gång. Syskonkärleken är stark. Vi hjälps åt med grejer, skrattar ihop och jag vaknar varm i hjärtat.

    2009-10-11 | 17:01:25
  • Birgitta säger:

    Strax efter att min dotter tog sitt liv drömde jag ofta att vi skulle åka och hälsa på henne där hon bodde...vi körde och körde ,det var så lång väg,och jag längtade så intensivt efter att få se henne,få krama henne.Men vi kom aldrig fram,jag vaknade alltid.En lång tid drömde jag inte alls om henne,men nu har hon börjat dyka upp i mina drömmar igen.. och det är jag så innerligt tacksam för

    2009-10-18 | 13:22:06

Kommentera inlägget här: