Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Vill du tända ett ljus för den du saknar?

Kategori: Efterlevande

.
.
.
.
.
.
Jag har lagt till en länk till höger där det står "Tänd ett ljus" med blå text. Jag har startat ett tema på denna sida som jag tänkt till alla oss som förlorat en älskad i suicid.
.
Genom att klicka på länken går du in på sidan och tänder ett ljus. Om du vill kan skriva dina initialer på ljuset samt genom en text dedikera ljuset till just din älskade. Du kan även tända ett omarkerat ljus.
.
Du kan även tända ett ljus enbart för att visa att du att du är med oss i kampen för suicidprevention.
.
Ljusen skall symbolisera hur vi som saknar och älskar bär med oss dem vi förlorat varje dag, varje steg, varje minut. Vidare för att vår önskan är att ingen någonsin ska behöva dö i suicid.
.
Våra ljus kommer då stå sida vid sida.
.
Jag har tänt det första. Det är dedikerat till Pappa. Texten kan läsas genom att ni klickar på ljuset.
Mina initialer är AJ.
.
.
Ljusen brinner i 48 timmar och du kan tända det om det hur många gånger du vill.
....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: