Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Ge mig sinnesro

Kategori: Allmänt








Jag har accepterat att Pappa inte kommer vara med oss mer. Jag har det. Jag har förlikats med tanken. När jag skriver raderna måste jag stanna att upp och titta på dem. Jag har kommit till en punkt jag aldrig trodde var möjligt.

Att jag accepterat att det är som det är innebär inte att jag inte önskar att det varit annorlunda inte heller att jag inte saknar honom. Men den krassa, brutala sanningen är att han kommer inte tillbaka.

Sen vill jag påverka framtiden. Kämpa mot suicid. Arbeta preventivt och hoppas på att kunna vara ett stöd för andra efterlevande som är närmre sin förlust än jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: