Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Vilja leva

Kategori: Allmänt


Denna bloggen startar jag idag.

 Tanken med bloggen är att den skall kunna hjälpa människor som mår dåligt eller till och med bär på självmordstankar. 

Vidare vill jag att bloggen skall vara ett stöd för efterlevande och FRAMFÖR allt att den skall kunna fungera i preventivt syfte. 

Jag kommer att tillhandahålla information om depressioner, psykisk ohälsa samt vart du som befinner dig i en kris situation samt som medmänniska kan vända dig.

Jag har tröttnat på myndigheters oengagemang och långsamhet...saktfärdighet som leder till att människor som  skulle kunna räddas dör.

Jag vill arbeta för att utrota folks okunskap kring suicid samt för att utplåna alla fördomar som råder kring ämnet. 

Kan denna blogg hjälpa en enda människa eller efterlevande så är jag nöjd men målet är mycket högre satt. 

Kommentarer

  • Eva Persson säger:

    Tack för fint insiativ!



    Framför allt bör fördommar, som att det inte finns nåt man kan göra, om någon bestämt sig !

    Det är vidrigt att höra, istället bör man gå ut med att aldrig låta ett sånt uttalande från någon, om att en person tänker ta sitt liv gå obemärkt förbi, ta tag i, kontakta vänner upplys om att sådana tankar é inte friska, och så denna fördom som finns, pratar man om det, så gör man det inte...SKITSNACK!!

    Att verkligen värna om och ta hand om en KOMPIS som uttalar dessa tankar-

    Bli inte rädd, bli arg och berätta allvaret för personen !

    Mamma som inte förstod, men kanske om jag varit insatt !?

    2009-08-12 | 13:00:20

Kommentera inlägget här: