Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Våga vilja leva vidare

Kategori: Hopp







Är livet slut nu? 

Den frågan ställer vi ofta när vi har drabbats av en svår förlust. Det kan röra sig om en älskad persons bortgång, skilsmässa, separation eller en svår sjukdom. Varje förlust är förenad med sorg och smärta. Ju större förlust desto djupare smärta.

Harold Bloomfield (känd psykiater och författare världen över) Melba Colgrave (familjerådgivare) och Peter McWilliams (nutida poet) har - med sina olika specialkompetenser - tillsammans skapat en unik bok. Den är mycket lättläst trots sitt gedigna innehåll och ämnets svåra karaktär.

Så här skrev signaturen Stefan på SVT:s hemsida efter tsunamikatastrofen: "Vill gärna tipsa om mitt livs mest betydelsefulla bok som "räddade livet" på mig under en svår kris en gång i livet: Våga vilja leva vidare efter en svår förlust. Det är den bok jag skulle behålla om jag bara fick äga en bok. Den kan komma väl till pass nu när så många känner sorg."


Hoppfull bok 
 "Våga vilja leva vidare" är en bok som på ett lätt men genialiskt sätt ger fakta om sorg, ger livsmod och värdefulla tips. De 94 mycket korta kapitlen skrivs i punktform och varvas med dikter som är lätt att känna igen sig i. Boken ger en mycket handfast vägledning och lämpar sig mycket bra för människor som är mitt i det svåra. Även som professionell hjälpare kan man ha nytta av att läsa och förmedla vidare av bokens hoppfullhet.
 av giggi, 2005-10-25



Författare: 

Melba Colgrave

Författare: 

Peter Mcwilliams

Författare: 

Harold Bloomfield



Boken finns att beställa på Adlibris.com



Har du själv läst den? Kommentera gärna

Kommentarer

  • Mergime säger:

    jättebra blogg, här kommer jag att kika in

    allt oftare. kram

    2009-08-23 | 21:53:31
    Bloggadress: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
  • Camilla säger:

    Jag har läst den, och jag kan verkligen rekommendera den.

    2009-08-24 | 21:43:23
    Bloggadress: http://doden.blogg.se/

Kommentera inlägget här: