Nollsuicid

Stöd för deprimerade, information om akuthjälp för dig som bär på självmordstankar, efterlevandestöd samt information för suicidprevention. Hur orkar man leva vidare när det är som mörkast? Var man hittar hjälp när man mår som sämst? Hur överlever man när en anhörig tagit sitt liv?

Riktigt förbannad på Modemagasinet KING

Kategori: Allmänt











Jag blir väldigt sällan arg...näst intill aldrig riktigt förbannad..men det är jag nu.

Har nyss läst det nya numret av KING, ett modemagasin för män. 

På sidan 122 listar tidningen "musikhistoriens vanligaste - och kreddigaste - dödsorsaker"
För er som inte känner till vad kred (cred) betyder är det en abstrakt belöning av en respektgivande gärning.  

Författaren Mattias Falk betygsätter hur "respektingivande" 8 olika dödsorsaker är och vilka kända personer som dött på dessa sätt. Han betygsätter dem på en skala från 0-5. Han anser att Mord kommer på en delad 1a plats, drunkning och överdos anser han är de näst "häftigaste" sätten att dö på. (Drunkning får en 4a då det kan skapa spekulationer kring att vara ett självmord)

Han sätter sedan en 3a på självmord och skriver:



"Klassiker med viss flärd, där Conbains hagelbrakare och Smiths knivhugg i hjärtat - som ej går att tolka som  >>ett rop på hjälp<<  - naturligtvis smäller högre än den i rocksammanhang mer traditionsenliga hängningen "



Jag bara undrar hur du Mattias Falk är funtad? Hur kan du stå för en sådan artikel och framförallt skriva den? Hur kan Per Nilsson som chefredaktör och ansvarig utgivare godkänna den?

JAG ÄR ARG...RIKTIGT ARG OCH LEDSEN ÖVER ER BRIST PÅ MEDMÄNSKLIGHET OCH ETIK!

De båda kan räkna med att höra från mig så fort detta inlägg publiceras och jag uppmanar er andra att göra detsamma.

 
Gå in på denna länk och klicka på kontakt.

http://www.kingmode.se/Magasinet/Detta_ar_King/

Kommentarer

  • Storasyster säger:

    Fy fan!!!!!!! Blir svimfärdig, mår illa, vill spy. VAD är detta?? Jag kontaktar dem. Ok om jag tar vissa bitar av din text o skriver en insändare till DN???



    Nu måste vi arbeta. KRAM

    2009-08-27 | 13:33:35
    Bloggadress: http://www.evig-saknad.blogspot.com
  • carina säger:

    Riktigt sjukt! Han verkar inte leva i det som kallas verkligheten.

    2009-08-27 | 15:14:06
    Bloggadress: http://carinadenfina.blogg.se/
  • syster säger:

    Det var det sjukaste jag hört idag!!! Är de inte riktigt kloka??? Fy F*N!

    Ska också protestera.



    Tack för upplysningen så att vi kan säga ifrån.

    Kram

    2009-08-27 | 15:15:28
    Bloggadress: http://alskadsaknad.blogspot.com
  • Svärmor säger:

    Bojkotta skittidningen !!!!

    Detta är ett fantastiskt exempel på hur människor saknar insikt..........NÄR du påtalar hur fel detta är kommer de inte förstå någonting.

    2009-08-27 | 15:18:45
  • Jenna säger:

    Idiotiskt!!! Hur kan sätt att dö ens betygsättas!?!?!?

    Det finns alltför många idioter, man slutar aldrig förvånas men man blir lika förbannad varje gång!



    VAD kan vi göra för suicidprevention? NÅGOT MÅSTE göras, och det NU!!!

    SPES har aldrig funkar för mig. Kanske dags med något nytt?

    2009-08-27 | 17:16:24
    Bloggadress: http://jennaanderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: